Kellemes olvasgatást kívánunk! Reméljük cikkeink közül te is megtalálod a számodra hasznosat, érdekeset!
Ha van, amiről szívesen olvasnál többet, kérlek jelezd felénk és úgy alakítjuk témáinkat!

A cikksorozatunkban bemutatásra kerülő 5 tipp mindenképp hasznos lesz számodra, ha weboldaladra egész sok látogató érkezik, mégis:
  • magas a visszafordulási arány,
  • kevesen vásárolnak weboldaladon,
  • alacsony a konverziós arány,
  • e-mailben, telefonon több olyan megkeresést is kapsz, ami arra utal, hogy valamit nagyon félreértettek a weboldalon,
  • bár nézelődnek a honlapodon, összességében kevés időt töltenek rajta és kevés oldalt néznek meg.

1. Tipp: Átlátható menüstruktúra

A menüstruktúra kialakításakor két szempontot is figyelembe kell venni: a mennyiséget és az egyértelműséget. A mennyiség tekintetében a legnagyobb hiba, ha minden aloldalnak külön menüpontot akarunk létrehozni, túlzsúfolva ezzel a menüsávot. Átlagosan 5-7 fő menüpont bőven elegendő egy menübe. Ennél többre rendszerint nincs szükség, hiszen ha jól választod ki őket, akkor minden aloldalt könnyedén be tudsz sorolni valamelyik alá. Ez viszont csak akkor fog működni, ha az összes menüpont egyértelműen, első ránézésre is pontosan tükrözi a hozzá rendelt oldalak tartalmát.

Triviális dolognak tűnhet, mégis látogatókat, potenciális vásárlókat veszíthetünk azzal, ha ők nem találják meg egyből a keresett információt, terméket. Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy felhasználóink egyetlen kattintással elhagyhatnak bennünket és átmehetnek a konkurens weboldalakra, ha úgy érzik, a mi oldalunk nem tudja őket kiszolgálni.

Ha nem vagy biztos abban, hogy az általad kigondolt menüstruktúra a felhasználók számára is egyértelmű, érdemes card sorting teszttel megvizsgálnod. A teszt során a résztvevőknek kártyalapok formájában kell kiosztani a honlapodat alkotó összes aloldal tartalmát, majd az általad meghatározott kategóriákhoz (azaz a tervezett menüpontokhoz) hozzárendelni. Ezzel az egyszerű feladattal hamar kiderül, ha valamelyik kategória megnevezése nem egyértelmű vagy nem azt tükrözi, amit mi szerettünk volna.

Másik módszer az oldalstruktúránk tesztelésére, ha a résztvevőknek előre definiálunk feladatokat, melyeket a weboldalon végre kell hajtaniuk, pl. találják meg, mennyibe kerül a házhozszállítás vagy keressék ki, hogy adott városban a megjelölt termék kapható-e az üzletben. A feladatok során, ha végig figyeljük, hogy az egyes résztvevők hova kattintanak, hogyan és hol próbálják megtalálni a keresett adatokat, valamint mennyi idő kell a megoldáshoz, további hasznos információkat szerezhetünk arról, min kellene változtatnunk.

Végezetül egy konkrét példa a zavarosan és hibásan kialakított menürendszerre a nem is kis forgalmat bonyolító Tesco online vonatkozásában:

A feladat: vásárolj  férfi tusfürdőt és dezodort.

Tesco menüstruktúrája

Ha egy valós vásárlás keretében próbálná valaki ezeket a termékeket megvenni és a kevésbé türelmes/kreatív vevők közé tartozna, előfordulhat, hogy a rendelést ezek nélkül adná le vagy rosszabb esetben az egész vásárlástól el is állna.

Írj nekünk!

Ha felkeltettük az érdeklődéset és szeretnél árajánlatot kérni vagy személyesen konzultálni a projektedről, vedd fel velünk a kapcsolatot és mi még aznap felkeresünk!

Kapcsolat